Facebook
LinkedIn
Instagram

Opleidingstraject MKB

 

WAAROM?

Heb jij al ervaring binnen de bancaire sector en wil je doorgroeien naar de rol van Accountmanager MKB? Wij bieden de het opleidingstraject MKB aan. Het tempo waarin de financiële sector verandert neemt snel toe. Globalisering, robotisering, technologische ontwikkelingen en de opkomst van FinTech-bedrijven stellen steeds andere en hogere eisen aan de vaardigheden van werkenden. Middels deze opleiding word je helemaal klaargestoomd voor je volgende functie!

 

DOORSTROOM

Na het afronden van het opleidingstraject MKB kun je doorgroeien naar verschillende functies. Onder deze functies vallen bijvoorbeeld de Accountmanager Grootzakelijk en de Financieringsspecialist.

 

OPLEIDING

Deze opleiding duurt ongeveer 8 lesdagen en bevat de volgende onderdelen:


• Financiële Analyse, basis (2 dagen)
Deze 2 dagen staan in het teken van het lezen en beoordelen van financiële overzichten zoals balans, resultatenrekening, kasstroomoverzichten en prognoses. Ook krijg je hier uitleg over de belangrijkste begrippen.
• Bedrijfsanalyse (1dag)
Tijdens dit deel van de opleiding krijg je te maken met de aspecten en risico's van en bij het ondernemerschap en methodes om risico's voor een onderneming inzichtelijk te maken. Ook komen Branchekennis en Bijzonder Beheer aan bod.
• Analyse van de Bancaire Positie (1dag)
In deze training leer je over zekerheidsrecht, structuurrisico's, stakeholders, aktecontrole en het signaleren van manco's en verbeterpunten.
• Bijzonder Beheer, basis (1 dag)
Tijdens de training Bijzonder Beheer leer je het herkennen van signalen en het bepalen van de kernrisico's. Daarnaast kun je na deze dag snelle rapportages, probleemanalyses en scenario-analyses met strategiebepaling maken. Ook komt de beoordeling van de eigen cases hier aan bod.
• Training: Hoe schrijf ik een goed adviesrapport? (1 dag)
Aan de hand van 'eigen' praktijkcases wordt deze dag nader ingevuld.
• PEP Training (0.5 dag)
De training Persoonlijke Effectiviteit richt zich op langdurige gedragsverandering. Deelnemers worden aantoonbaar effectiever en zijn na afloop aantoonbaar effectiever in hun communicatie en profilering.
• Speech-les(s)s (1dag)
Dit softskill programma is zowel geschikt voor de thema's klantcontact en sollicitatiegesprekken als functionerings- en coachingsvraagstukken.